Alerta de observatii : conjunctia Neptun -Fi/Phi Aquarii

Pe intreg parcursul lunii Septembrie , Neptun va fi vazut in imediata vecinatate a stelei de magnitudine vizuala 4,2 Fi /Phi Aquarii.

Aceasta este o dubla (ba ,chiar multipla ) ocazie :
-cei care nu au observat pana acum Neptun ,il pot gasi cu usurinta daca vor cauta intai steaua Fi/Phi Aqr
-vanatorii de conjunctii planetare vor vedea un foarte frumos eveniment de acest gen
-astrofotografii pot captura imagini planetare spectaculoase
-observatorii veterani de planete isi pot extinde colectia de observatii neptuniene

Azi am aflat de pe ''60mmtelescopeclub'' ,de la colegul Steven Rigdon despre o spectaculoasa conjunctie a lui Neptun.
Am cautat in ''Celestial Calendar'' al lui Dave Mitsky pentru Septembrie a.c.,unde citim urmatoarele despre Neptun :


https://astroclubgalaxis.blogspot.com/p/va-invitam-ca-la-planificare.html

Distanta minima aparenta dintre cei doi astrii este prognozata deci la 13'' in preajma miezului noptii de 5/6 Septembrie.

Am facut mai multe simulari in Stellarium.
Simularile mele  indica insa o distanta mai mica pentru Vineri seara ,la ora 23:00 ODV/20:00 TU decat Joi seara la aceeasi ora.
Tinand cont ca vremea poate deveni nefavorabila observatiilor , am simulat campurile vizuale ale dobsonianului meu de 125mm pentru zilele de 4 ,5 si 6 Septembrie.
Spectacolul promite sa fie superb oricand veti avea cer senin in aceste seri.

Mai jos vedem simularea pentru Miercuri 4 Septembrie ,ora 23 ODV sau 20:00 TU:


Conjunctia  Neptun-Phi Aqr simulata in Stellarium pentru Miercuri 4 Septembrie 2019 ora 20:00 TU
si pentru dobsonianul D=125mm F/6.9 la G= 144X/Radian 6mm


Simularea pentru Joi 5 Septembrie ,ora 23:00 ODV sau 20:00 TU :

Conjunctia  Neptun-Phi Aqr simulata in Stellarium pentru Joi 5 Septembrie 2019 ora 20:00 TU
si pentru dobsonianul D=125mm F/6.9 la G= 144X/Radian 6mm


Iar mai jos ,iata simularea in Stellariun a campului vizual al dobsonianului meu ''Ratusca cea urata'' de 125mm F/6.9 ,G= 144x/Radian 6mm ,pentru data de 6 Septembrie a.c. cand cei doi astrii se apropie aparent pana la distanta minima de 13''.

Conjunctia  Neptun-Phi Aqr simulata in Stellarium pentru Vineri 6 Septembrie 2019 ora 20:00 TU
si pentru dobsonianul D=125mm F/6.9 la G=144x/Radian 6mm
( De aici ,este interzis accesul veteranilor ...🙌
Acum sa avem o vorba numai asa ,intre noi ,ca nu trebuie sa stie toata lumea : ce facem daca nu stiti sa gasiti steaua Fi/Phi din Aquarius , adica din Varsatorul ?
Foarte simplu : luati in varful degetelor distanta dintre stelele vestice (din dreapta) din Patratul lui Pegas ,adica puneti varfurile degetelor spre stelele Beta si Alfa Pegasi.
Masurati spre Sud (in jos ) ,de doua ori aceasta distanta Beta-Alfa Peg.Acolo,putin spre Est (spre stanga ,dar numai putin ) ,veti vedea steaua Fi /Phi Aqr.)

Cer senin si spor la observatii ,Mircea

Actualizare mpt :

Am observat conjunctia Neptun-Fi Aqr in serile de 4 si 5 Septembrie.
Pe 4 Septembrie am facut un desen care nu este (inca) ''trecut in curat''...🙈
Pe 5 Septembrie am facut poze prin metoda afocala ,folosind ''sapuniera'' mea Nijon Coolpix S3300 si ocularul Seben zoom setat la focala de 24mm.

Conjunctia  Neptun-Fi Aqr ,foto afocal
Conjunctia  Neptun-Fi Aqr ,foto afocal,cu etichete
Am facut si alte poze folosind acelasi echipament ,insa la stele duble.
Dintre ele ,aici adaug  acestea doua :

Albireo
Alfa Cas

Adaugă un comentariu

Mai nouă Mai veche